Prosjektledelse

Bli en god prosjektleder! Få trening i metoder som sikrer godt samspill og gjennomføringskraft i prosjekter.

Læringsutbytte

Du vil få innsikt og ferdigheter i oppstart og kunnskap om gjennomføring og avslutning av prosjekter, hvordan du skaper en god prosjektkultur og bruk av samhandlingsplattformer. Kurset er praktisk rettet og du vil sitte igjen med kunnskap du kan benytte umiddelbart etter at kurset er fullført.

Kurset passer for

Ledere, prosjektledere og medarbeidere med behov for trening i å delta eller lede prosjekter.

Kursinnhold

  • Del 1. Oppstart

    • Hva et prosjekt er
    • Roller og ansvar
    • Mandat
    • Prosjektplan
    • Målsetting
  • Del 2. Organisasjon

    • Teamformasjon
    • Møtekultur
    • Møtetyper
    • Motivasjon
  • Del 3. Oppgavestyring

    • Fra mål til krav
    • Elektronisk oppgavestyring
    • Omfangsstyring
    • Risikostyring
  • Del 4. Avslutning

    • Prosjektets livssyklus
    • Tips til videre læring

Kursholder

  • Per Kristian Haakonsen

    Utviklingssjef, ACAMS Airport Tower Solutions

    Per Kristian Haakonsen har over 15 års erfaring innen prosjektledelse og har jobbet som prosjektleder og prosjektmentor for prosjekter både i inn- og utland. Han er sertifisert PRINCE2 Practitioner og Scrum Product Owner. Per Kristian Haakonsen har gjennom 10 år holdt en rekke kurs og konferanser, både i Norge og i utlandet og har stått på scenen i syv land på to kontinenter. Per Kristian er utviklingssjef i ACAMS Airport Tower Solutions, har mastergrad i informatikk og har bakgrunn som programvareutvikler.

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsj
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi kan tilby kurs fra vår kursportefølje som bedriftsinternt kurs for Virke medlemmer på forespørsel.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Onlinekurs – Selvledelse

    På dette kurset vil du få økt kompetanse på selvledelse og konkrete verktøy og teknikker du kan benytte selv og i veiledning av medarbeiderne dine.

  2. Onlinekurs - Prosjektledelse

    Bli en god prosjektleder! Få trening i metoder som sikrer godt samspill og gjennomføringskraft i prosjekter.

  3. Introduksjon til CSRD – EUs direktiv for bærekraftsrapportering

    I dette webinaret får du en introduksjon til EUs nye direktiv for bærekraftsrapportering, CSRD. Du får vite hvilke virksomheter som blir rapporteringspliktige,hva som skiller den europeiske standarden for bærekraftsrapportering, ESRS fra øvrige standarder og hvordan du kommer i gang med en dobbel vesentlighetsvurdering.

  4. Skillet mellom arbeidstaker og oppdragstaker

    Har du oppdragstakere i bedriften, eller vurderer du å inngå en slik avtale? Da er det viktig at du har oversikt over hva som skiller en arbeidstaker fra en oppdragstaker. Fra 1. januar 2024, trådte en ny lovendring i kraft, som avgjør at der det tidligere var tvil, så skal oppdragstaker være arbeidstaker. Vi har også fått en mer klargjørende lovbestemmelse av hva som er en arbeidstaker.

  5. Omstillingen mot fremtidens helsevesen

    Hvordan løser vi utfordringene i norsk helse- og omsorgsvesen? Og hva bør være de fremste eksemplene på oppgavedeling og forenkling, for å sikre god og enkel pasientflyt?

Kontakt

Slik bruker du medlemskapet

Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene